Zawody kreatywne wymagają od człowieka posiadania szczególnych cech. Jeśli poszukujemy kogoś takiego, kto będzie nie tylko odtwarzał, ale też sam wnosił coś ciekawego do naszego projektu, musimy zastanowić się jakie to cechy. Jeśli chcemy ubrać w słowa jakąś historię i zrobić z niej książkę, lub pisać bloga, na który mamy hasłowe pomysły, lecz brak nam umiejętności rozwijania ich, to znak, że potrzebny jest nam dobry copywriter. Ktoś taki, posiada umiejętności nie tylko związane bezpośrednio z doborem odpowiednich słów, układaniem ciekawych zdań i formułowaniem logicznych i interesujących dłuższych wypowiedzi. TO nie tylko ktoś kto nas uporządkuje. Dobry copywriter powinien mieć wyczucie rynku i odbiorców. Znaczy to, że jeżeli bloger pisze do młodych ludzi książkę o swoim życiu, to będzie wymagało to innego języka i innych nawiązań, niż na przykład książka kulinarna starszej Pani, znanej z teatru poprzedniemu pokoleniu. Jest to też człowiek, z którym współpraca jest czystą przyjemnością ze względu na doświadczenie i profesjonalizm.